Waarom aanbevelingen op de website een goed idee zijn?

Maureen Bol/ juli 15, 2020/ Website bouwen/ 0 reacties

Waarom is het goed om aanbevelingen op de website te hebben? Een reden: die kunnen aantonen dat (voormalige) opdrachtgevers tevreden zijn over het bedrijf of de organisatie. Waarom nog meer?
En hoe verzamel je ze en hoe zet je ze op je website?

Waarom aanbevelingen?

Als je goede aanbevelingen van anderen op de website hebt staan, kun je nieuwe opdrachtgevers, doelgroepen en klanten aantrekken die de onderneming of de instantie nog niet kennen. Dat is al een reden om daar moeite in te steken.

Een goed begin is om de logo’s en de linkjes naar de websites van oude opdrachtgevers of cliënten te verzamelen als je vooral business-to-business werkt. Op die manier geef je hen een podium op de bedrijfswebsite en laat je zien wat voor soort ondernemingen je bedient.

Recommandaties of aanprijzingen

Dit zijn dan nog geen recommandaties, maar ze zorgen toch ook voor een goed beeld van wat de organisatie te bieden heeft.

Het plaatsen van aanprijzingen levert nog meer meerwaarde. Want, in de woorden van ZZP-coach Paul Bakker:

“Vertellen hoe goed je bent op je website zet vaak minder zoden aan de dijk dan wanneer anderen over jou vertellen dat je goed bent.”

Referenties

Aan de hand van de referenties zien de bezoekers van de website waarvoor ze bij je terecht kunnen en wat je voor je clientèle hebt opgelost. Dat is mooi. Want vaak is er sprake van een probleem, dat opgelost moet worden en waarmee je potentiële klanten in de maag zitten.

Meningen over dienstverlening verlagen de drempel

Het lezen van meningen over de dienstverlening zorgt bovendien voor het verlagen van een drempel. Want ga maar na bij jezelf: koop je eerder een boek bij een postorderbedrijf als iemand al beschreven heeft waarom hij of zij het zo’n fantastische leeservaring vond? Of koop je een boek waarvan je alleen de omslag kunt zien en het prijskaartje?

Waarschijnlijk heb je toch meer achtergrondinformatie nodig over de inhoud. En die is niet altijd af te lezen uit de flaptekst. Je koopt vaker spullen die je zijn aangeraden door anderen, dan dat je uit jezelf – eigenlijk blind – iets aanschaft.

Waarom aanbevelingen op de website? Voorbeeld Lezersrecensies

Tot zover de redenen voor het plaatsen van aanbevelingen. Samenvattend: ze zijn een prettige manier om te promoten en zorgen voor een betrouwbaar beeld van de instantie of het bedrijf.

Hoe kom je aan die referenties en hoe zet je ze op je website?

Wellicht ben je al bezig geweest met het opvragen van aanbevelingen, maar zet dat nog niet zoveel zoden aan de dijk. Dus, hoe kom je aan die referenties?

Aanbevelingen vragen via enquête

Daar weten de experts meer over te vertellen:

  1. Vraag om aanbevelingen! Een open deur, maar schroom niet en trap die open deur nog eens goed open. Dat is de simpelste manier om ze te krijgen. Naast het leveren van goed werk, natuurlijk. Wat een eerste vereiste is.
  2. Na het aanbieden van je service of product kun je een evaluatie vragen van je afnemers. Dat kan bijvoorbeeld via een Google formulier.
  3. Zorg ervoor, dat de lovende woorden op Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram ingebed worden op de website. Hoe je dat kunt doen, laat Daphne van der Vlist zien in haar blog. Dat zijn goede tips waar ook wij veel aan zullen hebben!
  4. Volgens de Bloomsite, die een kennisbank heeft voor het maken van websites voor therapeuten, kun je aanbevelingen het beste plaatsen op je homepage, verkooppagina of Over Ons pagina.

Wij raden je aan ook een speciale pagina in te richten om de recensies extra in het zonnetje te zetten.

Contact voor meer informatie

Wil je meer weten over het integreren van lovende kritieken van opdrachtgevers of in de media op je website?

Neem dan vooral contact met ons op. We hebben altijd frisse ideeën die onze hulpvragers tot steun kunnen zijn.

Onze referenties vind je overigens onder het kopje Aanbevelingen.

Dit onderwerp komt ook aan bod in onze workshop Werken aan je Website.

Deel dit Bericht

Over Maureen Bol

Maureen Bol van tekstbureau Formule M is de tekstschrijver van Social Media Duo. Haar specialiteit zit in storytelling, SEO en social media. Van huis uit is zij freelance journalist, communicatieadviseur (overheid) en webredacteur. Na haar studie Letteren aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen (heden Radboud Universiteit) is zij veelal gedetacheerd geweest bij diverse overheden.

Laat een Reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.