Zakelijk social media? Is dat de inspanning nu wel waard?
Actief zijn op sociale media vergt creativiteit, tijd, inzet en moeite. Is het al die inspanningen wel waard?
Actief zijn op sociale media vergt creativiteit, tijd, inzet en moeite. Is het al die inspanningen wel waard?
Een huisstijl heeft te maken met alle uitingen die nodig zijn voor marketing, branding (het maken van je merk) en publicaties. Hierover meer in dit artikel. Denk bij een huisstijl aan een logo, het lettertype, kleuren of andere kenmerkende zaken die het gezicht van je organisatie naar buiten toe bepalen. Of zoals het online woordenboek van Van Dale “huisstijl” definieert:
Misschien ben je van plan om Instagram Shopping te installeren. Maar hoe doe je dat dan? Als ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten en opdrachtgevers. Instagram Shopping kan dan uitkomst bieden. Want daar kun je namelijk je producten (maar niet je diensten!) aanbieden. Voor het installeren van Instagram Shopping maak je een zakelijk account aan Heb je
Zet je (web)winkel in de spotlights met Google Shopping, Google Business of Click en Collect Ben je op zoek naar meer klanten voor je bedrijf? Met Google Shopping kun je je webwinkel in de spotlights zetten. En je kunt Click en Collect, het ophalen van producten na bestelling via Google, inrichten. Ook kun je via gratis posts in Google Business
Om op Facebook Shopping een online winkelomgeving op te zetten, heb je een zakelijk account nodig die je koppelt aan je persoonlijke profiel. Heb je daar hulp bij nodig? Neem dan vooral contact met ons op. Zodra je een businessaccount hebt aangemaakt, kun je natuurlijk kenbaar maken dat je zakelijke account bestaat. Dat doe je door berichten uit te sturen
Het is sinds de pandemie steeds populairder geworden: winkelen op social media. Eigenlijk kan dat al jaren via Instagram, Facebook of Google. Maar nu hebben de shopping mogelijkheden een hoge vlucht genomen. Dit is een inleiding op een serie hierover. Zelf merkte ik het ook al. De postbodes kwamen steeds vaker langs in ons pand en ook bij ons aan
Is adverteren ook een aanrader? Ja, adverteren kan een manier zijn om beter zichtbaar te worden. Online adverteren kan op allerlei social media netwerken en via Google Adwords. Google Adwords, Facebook, Twitter of LinkedIn kunnen het natuurlijke verloop van de vindbaarheid en zichtbaarheid van een social media campagne, een video en een landingspagina of blog ondersteunen, bevorderen en het bereik
Wil je weten wie op welk netwerk zit? Elk social media netwerk is anders. Daarom is het ook in de keuze voor ondersteuning via sociale media handig keuzes te maken. Al eens nagedacht over waar jouw klanten, doelgroepen en mogelijk geïnteresseerden vooral gebruik van maken? Waar zouden ze op zoek gaan naar jou, jouw organisatie, bedrijf, product of dienst? Als
Een planning is onmisbaar in het werk, maar ook in de profilering voor bedrijf, organisatie, product of dienst. Ook wel branding genoemd. Er zijn een paar handige middelen voor de planning voor de inzet van sociale media middelen die wij hier kort toelichten. Want naast al het werk – dat ook moet gebeuren – is het belangrijk consequent naar buiten
Een online marketingmix gebruik je om zo goed mogelijk je klanten, opdrachtgevers en doelgroep te bereiken. Na een vooronderzoek of gewoon aan de hand van ervaring kom je te weten wie die mensen zijn en waar zij het beste te bereiken zijn. Er zijn diverse online middelen, waarmee je je kunt profileren. Denk aan sociale media, zoals Facebook, LinkedIn of