Welke afmetingen moeten afbeeldingen hebben?

Christel Pillich/ januari 11, 2019/ Zakelijk Bloggen/ 2 reacties

Wat de juiste afmetingen van afbeeldingen op sociale media zijn, hangt af van om welk platform het gaat en verschilt daarbinnen ook nog per toepassing: profielfoto, afbeelding bij een post, enzovoort. Afmetingen afbeeldingen op sociale media Want ‘size matters’. Ook voor afbeeldingen op social media. Hieronder leg ik uit welke formaten voor welk netwerk toepasbaar zijn. Facebook Op Facebook heb

Lees meer

Inspiratie. Waar haal ik dat?

Maureen Bol/ november 9, 2018/ Zakelijk Bloggen/ 1 reacties

Inspiratie krijg je na een creatieve brainstorm. Na een goed gesprek. Of omdat je iets gezien of gelezen hebt waardoor je enthousiast wordt. En je wilt het van de daken schreeuwen. Je wilt je kennis delen. Of je mening. En soms, soms wil je gewoon even iets kwijt. Het van je af schrijven, zogezegd. Inspiratie volgens het woordenboek De Dikke

Lees meer

Is adverteren ook een aanrader?

Maureen Bol/ februari 24, 2017/ Marketing/ 0 reacties

Is adverteren ook een aanrader? Ja, adverteren kan een manier zijn om beter zichtbaar te worden. Online adverteren kan op allerlei social media netwerken en via Google Adwords. Google Adwords, Facebook, Twitter of LinkedIn kunnen het natuurlijke verloop van de vindbaarheid en zichtbaarheid van een social media campagne, een video en een landingspagina of blog ondersteunen, bevorderen en het bereik

Lees meer

Weten wie op welk netwerk zit? (update 2022)

Maureen Bol/ februari 23, 2017/ Marketing, Social Media/ 2 reacties

Wil je weten wie op welk netwerk zit? Elk social media netwerk is anders. Daarom is het ook in de keuze voor ondersteuning via sociale media handig keuzes te maken. Al eens nagedacht over waar jouw klanten, doelgroepen en mogelijk geïnteresseerden vooral gebruik van maken? Waar zouden ze op zoek gaan naar jou, jouw organisatie, bedrijf, product of dienst? Als

Lees meer

Welke middelen zijn er voor de planning?

Maureen Bol/ februari 22, 2017/ Marketing/ 2 reacties

Een planning is onmisbaar in het werk, maar ook in de profilering voor bedrijf, organisatie, product of dienst. Ook wel branding genoemd. Er zijn een paar handige middelen voor de planning voor de inzet van sociale media middelen die wij hier kort toelichten. Want naast al het werk – dat ook moet gebeuren – is het belangrijk consequent naar buiten

Lees meer

Wat is een online marketingmix? (update 2021)

Maureen Bol/ februari 20, 2017/ Marketing/ 0 reacties

Een online marketingmix gebruik je om zo goed mogelijk je klanten, opdrachtgevers en doelgroep te bereiken. Na een vooronderzoek of gewoon aan de hand van ervaring kom je te weten wie die mensen zijn en waar zij het beste te bereiken zijn. Er zijn diverse online middelen, waarmee je je kunt profileren. Denk aan sociale media, zoals Facebook, LinkedIn of

Lees meer

Visuele content of hoe vind ik het juiste plaatje bij mijn praatje?

Christel Pillich/ februari 10, 2017/ Zakelijk Bloggen/ 0 reacties

We leven in een visuele wereld. Ook op internet neemt visuele content een steeds belangrijkere plaats in. Dat is niet zo raar als je bedenkt, dat 90% van de informatie die ons brein verwerkt visueel is. Daar komt bij dat visuele content veel vaker wordt gedeeld op sociale netwerken dan inhoud die uit louter tekst bestaat. Wil je dus dat je online

Lees meer

Pitch? Wat is dat?

Maureen Bol/ februari 8, 2017/ Marketing/ 0 reacties

Een pitch is onontbeerlijk voor een ondernemer. Maar ook voor ieder ander die, bijvoorbeeld, de samenvatting op LinkedIn wil invullen. Want een goede samenvatting van je vaardigheden en talenten is van groot belang. Ook online presentatie kan niet zonder dat je jezelf duidelijk voorstelt. Regel 1: zorg ervoor, dat je je onderscheidt van je concurrenten of concullega’s. Wat is een

Lees meer

Werk via social media? Kan dat?

Maureen Bol/ januari 20, 2017/ Marketing, Social Media/ 0 reacties

Werk via social media vinden. Ja, dat kan. Vooral LinkedIn is heel geschikt voor het vinden van een baan of – wat veel ondernemers nog niet beseffen – voor het zoeken naar opdrachten. Niet voor niets voorziet LinkedIn in regelmatige berichten over vacatures. Bovendien kun je jezelf en je bedrijf prima profileren op dit netwerk. Hoe vind ik werk via

Lees meer